Slajder oferta

twitter
linkedin

Pliki cookies

Ta strona używa plików cookies dla poprawnego funkcjonowania narzędzi. Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies na tej stronie, odwiedź naszą politykę prywatności

Akceptuję pliki cookies od tej strony

Schowaj

Wygoda użytkowania, ale przede wszystkim gwarancja bezpieczeństwa zdrowia Polaków to dwa czynniki, jakie aktualnie wpływają na zwiększenie zapotrzebowania na opakowania z tworzyw sztucznych.

Gwarancja bezpieczeństwa

Nadejście pandemii koronawirusa i lockdown mocno wpłynęły na zachowania Polaków związane z zakupami. Jak podaje analiza „Rynek opakowań z tworzyw sztucznych w erze COVID-19” przygotowana przez Santander Bank Polska, wiele osób, z obawy o swoje zdrowie, przeniosło się z zakupami do sieci. Spowodowało to wzrost wykorzystania opakowań w sprzedaży e-commerce. Zauważono wyraźny odwrót od trendu convenience – jeśli już ktoś udał się do sklepu stacjonarnego, nabywał produkty spożywcze w dużych opakowaniach na „zapas”. Niepokój o bezpieczeństwo i strach przed zamknięciem sklepów przyczyniły się do zwiększenia popytu na szczelnie zapakowane artykuły żywnościowe. Opakowania z tworzyw sztucznych odegrały więc kluczową rolę w zapewnieniu skutecznej ochrony sanitarno-epidemiologicznej produktów, a w konsekwencji – samych konsumentów.

001 KGL aktualnośc tacki na mięso sklep

Powolny powrót do przyzwyczajeń

Obecnie, po kolejnych etapach odmrażania polskiej gospodarki, sytuacja powoli uspokaja się i wraca do normalności. Jak podaje GUS w najnowszym raporcie „Dynamika sprzedaży detalicznej w maju 2020 roku”, w maju br. w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet (o 12,7%). Wynika to z faktu, że coraz więcej osób dokonuje zakupów bezpośrednio, a nie wirtualnie. Powracający do biur pracownicy chętnie nabywają posiłki w opakowaniach convenience, które są nie tylko wygodne, ale przede wszystkim gwarantują bezpieczeństwo. Trwające w Polsce od końca czerwca wakacje wpłyną dodatkowo na wzrost zapotrzebowania na opakowania z tworzyw sztucznych.

Popyt na opakowania z plastiku rośnie

Od momentu wybuchu pandemii Korporacja KGL S.A. odnotowała wyraźny wzrost zapotrzebowania ze strony swoich klientów na produkty opakowaniowe – m.in. w pierwszych dniach lockdownu nastąpiło podwyższenie sprzedaży opakowań do mięsa.

001 KGL aktualnośc tacki na mięso

Taki trend pokazują również niezależne analizy, według których w okresie styczeń–marzec 2020 roku segment produkcji opakowań odnotował wzrost o 9% i wciąż wykazuje bardzo dobre perspektywy do dalszego rozwoju. Potwierdza to zawarta na początku lipca br. przez Korporacja KGL umowa ramowa z jednym z największych producentów wieprzowiny na świecie – koncernem Danish Crown, właścicielem marki Sokołów. Korporacja KGL została głównym dostawcą tacek do mięs, które zostaną wykorzystane przede wszystkim przez zakłady produkcyjne tego Koncernu zlokalizowane na terenie Polski. Potencjalne przychody z tego tytułu mogą wynieść nawet dodatkowe 40 mln zł.